Raport o dostępności

Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego

MINISTERSTWO FUNDUSZY I POLITYKI REGIONALNEJ ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa

Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego

Stan w dniu 01.01.2025 r.

Termin przekazania: do 31.03.2025 r.

Numer identyfkacyjny REGON: 73001673400000 Nazwa i adres podmiotu publicznego:

Publiczna Szkoła Podstawowa im. bł. ks. Ludwika

Gietyngiera w Łagiewnikach, Łagiewniki 89, 98-310

Czarnożyły

Obowiązek przekazania danych wynika z art. 30 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej

(Dz. U. 2023 r. poz. 773) oraz z art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom

ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. 2022 poz. 2240, z późn. zm.).

Dane kontaktowe

E-mail sekretariatu podmiotu Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

E-mail kontaktowy osoby, która wypełniła formularz Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Telefon kontaktowy 438416390

Data 31-03-2025

Miejscowość Łagiewniki (wieś)

Lokalizacja siedziby podmiotu

Województwo łódzkie

Powiat wieluński

Gmina Czarnożyły (gmina wiejska)

Dział 1. Dostępność architektoniczna

Liczba budynków, w których podmiot prowadzi podstawową działalność i/lub obsługę interesantów 3

1. Wolne od barier przestrzenie komunikacyjne w budynkach

a. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia wolne od barier wszystkie przestrzenie komunikacyjne 2

b. Liczba budynków, w których podmiot częściowo zapewnia wolne od barier przestrzenie komunikacyjne 0

c. Liczba budynków, w których podmiot nie zapewnia wolnych od barier poziomych i pionowych przestrzeni

komunikacyjnych 1

2. Dostęp do wszystkich pomieszczeń w budynkach (z wyłączeniem pomieszczeń technicznych)

a. Liczba budynków, w których podmiot umożliwia dostęp do wszystkich pomieszczeń 2

b. Liczba budynków, w których podmiot nie umożliwia dostępu do wszystkich pomieszczeń 1

c. Rodzaje rozwiązań, które podmiot zastosował, aby umożliwić dostęp do wszystkich pomieszczeń w budynkach

Rozwiązania architektoniczne (tak) Środki techniczne (nie) Zainstalowane urządzenia (nie)

3. Informacja na temat rozkładu pomieszczeń w budynkach

a. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej

w sposób wizualny i dotykowy 0

b. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej

w sposób wizualny i głosowy 0

c. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej

w sposób wizualny, dotykowy i głosowy 0

4. Dostęp do budynków dla osób korzystających z psa asystującego

a. Liczba budynków, do których podmiot zapewnia wstęp osobie korzystającej z psa asystującego 3

b. Liczba budynków, do których podmiot nie zapewnia wstępu osobie korzystającej z psa asystującego 0

5. Ewakuacja lub ratowanie osób wewnątrz budynków

a. Aby umożliwić ewakuację lub ratowanie osób wewnątrz budynków, podmiot zapewnia

Procedury ewakuacji

 lub ratowania (nie)

Sprzęt lub miejsce do ewakuacji

 lub ratowania (nie)

Pracowników przeszkolonych

 z procedur ewakuacji lub ratowania (nie)

Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego strona 1 z 4

b. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość ewakuacji

lub ratowania osób wewnątrz budynku 0

c. Liczba budynków, w których podmiot częściowo zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość

ewakuacji lub ratowania wewnątrz budynku 0

d. Liczba budynków, w których podmiot nie zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości

ewakuacji lub ratowania wewnątrz budynku 3

Komentarze i uwagi dotyczące dostępności architektonicznej:

Placówka mieści się w trzech budynkach. 1. Łagiewniki 89, 98-310 Czarnożyły - Do budynku wejście przez schody. Nie

posiada windy ani schodołazu. Do budynku możliwość z psem asystującym. 2. Łagiewniki 80, 98-310 Czarnożyły - Przed

budynkiem podjazd, możliwość wjazdu do środka. 3. Raczyn 21a, 98-310 Czarnożyły - Szerokość drzwi wejściowych 90

cm. We wszystkich budynkach nie ma pętli indukcyjnych.

Dział 2. Dostępność cyfrowa

Dane w tym dziale odnoszą się do zgodności z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych

i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U. 2023 poz. 1440), zwaną UdC, w związku z art. 2 oraz art. 6 pkt 2 ustawy

z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (UzD).

Liczba prowadzonych stron internetowych 2

Liczba udostępnianych aplikacji mobilnych 0

Tabela zgodności stron z wymogami UdC

Adres strony internetowej Zgodność z UdC

www.psplagiewniki.com.pl Zgodna (nie) Częściowo zgodna (tak) Niezgodna (nie)

wwwlagiewniki.naszbip.pl Zgodna (nie) Częściowo zgodna (tak) Niezgodna (nie)

Tabela zgodności aplikacji z wymogami UdC

Nazwa aplikacji mobilnej

i adres do jej pobrania Zgodność z UdC

Zgodna (nie) Częściowo zgodna (nie) Niezgodna (nie)

Komentarze i uwagi dotyczące dostępności cyfrowej:

Dział 3. Dostępność informacyjno-komunikacyjna

1. Czy podmiot zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami obsługę z wykorzystaniem niżej wymienionych sposobów/

środków wspierających komunikowanie się?

a. Zastosowanie formularza kontaktowego TAK (nie) NIE (tak)

b. Kontakt za pomocą poczty elektronicznej TAK (tak) NIE (nie)

c. Przesyłanie wiadomości tekstowych, w tym z wykorzystaniem wiadomości SMS, MMS

lub komunikatorów internetowych TAK (nie) NIE (tak)

d. Komunikacja audiowizualna, w tym z wykorzystaniem komunikatorów internetowych TAK (nie) NIE (tak)

e. Przesyłanie faksów TAK (nie) NIE (tak)

f. Wykorzystanie tłumacza języka migowego przez strony internetowe i/lub aplikacje

(tłumaczenie online) TAK (nie) NIE (tak)

g. Pomoc tłumacza języka migowego - kontakt osobisty TAK (nie) NIE (tak)

W przypadku zaznaczenia odpowiedzi „TAK” - prosimy określić w jakim czasie od zgłoszenia potrzeby podmiot

zapewnia kontakt osobisty z tłumaczem języka migowego:

od razu (nie) w ciągu 1 dnia roboczego (nie) w ciągu 2-3 dni roboczych (nie) powyżej 3 dni roboczych (nie)

h. Kontakt z pomocą tłumacza-przewodnika (kontakt osobisty) TAK (nie) NIE (tak)

2. Czy podmiot posiada urządzenia lub środki techniczne do obsługi osób słabosłyszących?

a. Pętle indukcyjne TAK (nie) Liczba NIE (tak)

b. Systemy FM TAK (nie) Liczba NIE (tak)

Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego strona 2 z 4

c. Systemy na podczerwień (IR) TAK (nie) Liczba NIE (tak)

d. Systemy Bluetooth TAK (nie) Liczba NIE (tak)

e. Inne TAK (nie) Liczba NIE (tak)

3. Czy podmiot zapewnia na swojej głównej stronie internetowej informację o zakresie swojej działalności

(głównych zadaniach podmiotu) w postaci:

a. tekstu odczytywalnego maszynowo? TAK (tak) NIE (nie)

b. nagrania treści w polskim języku migowym (PJM) w postaci pliku wideo? TAK (nie) NIE (tak)

c. informacji w tekście łatwym do czytania (ETR)? TAK (tak) NIE (nie)

4. Czy w okresie sprawozdawczym - tj. od 02.01.2021 r. do 01.01.2025 r. - podmiot otrzymał

od osób ze szczególnymi potrzebami wniosek o zapewnienie szczególnej formy

komunikacji? (na podstawie art. 6 pkt 3 lit. d UzD)

TAK (nie) NIE (tak)

Liczba wniosków - ogółem

Nazwy użytych form komunikacji określonych we wnioskach ze wskazaniem liczby użyć każdej z tych form

Komentarze i uwagi dotyczące dostępności informacyjno-komunikacyjnej:

Dział 4. Informacja o dostępie alternatywnym

Czy w okresie sprawozdawczym - tj. od 02.01.2021 r. do 01.01.2025 r. - podmiot zapewniał

dostęp alternatywny? TAK (nie) NIE (tak)

Liczba przypadków zastosowania dostępu alternatywnego ogółem

z tego w postaci wsparcia innej osoby

z tego w postaci wsparcia technicznego

z tego w postaci zmian w organizacji funkcjonowania podmiotu

Brak jakiego rodzaju dostępności był powodem konieczności zastosowania dostępu alternatywnego?

Architektoniczna (nie) Cyfrowa (nie) Informacyjno-komunikacyjna (nie)

Uzasadnienie zastosowania tego rodzaju dostępu alternatywnego

Dział 5. Informacje o otrzymanych wnioskach/żądaniach zapewnienia dostępności oraz postępowanie skargowe

1. Czy w okresie sprawozdawczym - tj. od 20.09.2021 r. do 01.01.2025 r. - podmiot otrzymał

wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej i/lub informacyjno-komunikacyjnej? TAK (nie) NIE (tak)

Liczba otrzymanych wniosków o zapewnienie dostępności ogółem

z tego dotyczących wyłącznie dostępności architektonicznej

z tego dotyczących wyłącznie dostępności informacyjno-komunikacyjnej

z tego dotyczących wniosków o charakterze łączonym, tj. obejmujących równocześnie dostępność

architektoniczną i informacyjno-komunikacyjną

z tego rozpatrzonych w terminie do 14 dni

z tego rozpatrzonych w terminie dłuższym niż 14 dni

Liczba negatywnie rozpatrzonych wniosków o zapewnienie dostępności

z tego dotyczących wyłącznie dostępności architektonicznej

z tego dotyczących wyłącznie dostępności informacyjno-komunikacyjnej

z tego dotyczących wniosków o charakterze łączonym, tj. obejmujących równocześnie dostępność

architektoniczną i informacyjno-komunikacyjną

Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego strona 3 z 4

Główna przyczyna odmowy zapewnienia dostępności

Bariery prawne (nie) Bariery techniczne (nie) Bariery fnansowe (nie)

Braki kadrowe (nie) Brak czasu (nie) Inne (nie)

Opis słowny

2. Czy w okresie sprawozdawczym - tj. od 02.01.2021 r. do 01.01.2025 r. (strony

internetowe) lub od 23.06.2021 r. do 01.01.2025 r. (aplikacje mobilne) - podmiot otrzymał

żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej? (na podstawie art. 18 UdC)

TAK (nie) NIE (tak)

Liczba otrzymanych żądań zapewnienia dostępności cyfrowej ogółem

Liczba żądań rozpatrzonych w terminie do 7 dni

Liczba żądań rozpatrzonych w terminie dłuższym niż 7 dni

Liczba negatywnie rozpatrzonych żądań zapewnienia dostępności cyfrowej

Główna przyczyna odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej

Bariery prawne (nie) Bariery techniczne (nie) Bariery fnansowe (nie)

Braki kadrowe (nie) Brak czasu (nie) Inne (nie)

Opis słowny

3. Czy w okresie sprawozdawczym - tj. od 02.01.2021 r. do 01.01.2025 r. (strony

internetowe) lub od 23.06.2021 r. do 01.01.2025 r. (aplikacje mobilne) - podmiot otrzymał

skargę na brak dostępności cyfrowej? (na podstawie art. 18 UdC)

TAK (nie) NIE (tak)

Liczba otrzymanych skarg na brak dostępności cyfrowej ogółem

z tego pozytywnie rozpatrzonych

z tego negatywnie rozpatrzonych

Główna przyczyna odmowy zapewnienia dostępności, do której odnoszą się złożone skargi

Bariery prawne (nie) Bariery techniczne (nie) Bariery fnansowe (nie)

Braki kadrowe (nie) Brak czasu (nie) Inne (nie)

Opis słowny

Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego strona 4 z 4